Over ons

Graag heten wij u van harte welkom op de site van de Hengelsportvereniging De Sportvisser. Zoals de naam al aangeeft proberen wij met onze leden op een verantwoorde en sportieve wijze gestalte te geven aan de hengelsport. Daartoe is de vereniging om te beginnen aangesloten bij de federatie Midden Nederland en op die manier bij Sportvisserij Nederland. Lid zijn van HSV De Sportvisser betekent dat u in 90% van het viswater dat ons land rijk is kunt vissen. Dit wordt u mogelijk gemaakt doordat u met uw lidmaatschap de beschikking krijgt over de zogeheten Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren.

HSV De Sportvisser bestaat alweer 52 jaar en is met ruim 650 leden een van de grotere verenigingen binnen de federatie Midden Nederland. Naast het verstrekken van de VISpas organiseert de vereniging elk jaar een aantal activiteiten. Daarin neemt het wedstrijdvissen een centrale plaats in.

De Sportvisser kent een zogeheten zaterdaggroep welke zes wedstrijden in competitieverband vissen. Naast onderlinge competitie staat het uitwisselen van ervaringen centraal. Deelname aan een van deze competities is daarom van harte aanbevolen, ook als u nog maar net begint. Gevist wordt er overwegend in de Maas of het Maas-Waal Kanaal en ‘t Meertje. Daarnaast organiseert de zaterdaggroep jaarlijks een vistocht, tijdens welke er tevens gevist wordt om de Jacques van Uden-trofee. Deelname aan deze vistocht staat echter alleen open voor leden die mee vissen in de competitie van de zaterdaggroep.

Meer over deze activiteiten en andere belangrijke zaken treft u aan in ons Verenigingsnieuws, website en facebookpagina.

Voor meer informatie over deze activiteiten en voor andere zaken betreffende de hengelsport, maar ook voor vragen omtrent uw lidmaatschap kunt u terecht bij de voorzitter of secretaris.

Tot slot wensen wij u als lid van HSV De Sportvisser een fijne vistijd toe en vooral goede vangsten.